пятница, 13 ноября 2015 г.

Декоративне панно для інтер’єру

Заняття №1
Тема: Модульна картина в техніці холодний батик.
Мета: продовжити  знайомити   учнів   з  мистецтвом   розпису   тканини.

Завдання:
- знайомити учнів з можливістю використовувати техніку батик для створення модульної картини;
- формувати якості творчої особистості учня: художнє самовираження, розвиток почуття композиції, естетичну культуру;
- розвивати естетичне сприйняття, відчуття ритму, кольору, творчі здібності;
    -    виховувати любов до мистецтва народних майстрів.
    -    виховувати акуратність, працьовитість, посидючість, увагу.
Методи та прийоми: демонстрація наочності, розповідь, бесіда з поясненням нового матеріалу, самостійна робота.
Обладнання:
- для вчителя: наочність, малюнки;
- для учнів: папір,  простий  олівець,  рами,  тканина, скляні  трубочки.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Бесіда з учнями (повторення вивченого матеріалу).
3. Повідомлення теми заняття.
     Сьогодні на занятті, працюючи в технікі батик. ми побачимо, як ще можна використовувати цю техніку для створення оригінального декоративного панно.                                                    
     Дизайнери використовують багато хитрощів для створення неповторних і вишуканих інтер'єрів. Одним із сучасних рішень, для оформлення інтер'єру домашнього або офісного приміщення, є модульні картини. Модульні або сегментовані картини, потрапивши до нас з Європи, набирають все більшу популярність.



     Модульні картини, розділені на модулі, привертають увагу і змушують акцентуватися на даному елементі кімнатного оздоблення завдяки своїй незвичності і високій виразності. Модульні картини для інтер'єру це єдиний, великий художній твір, який складається з декількох модулів і об'єднаний загальним сюжетом і змістом. Дані картини поступово завойовують серця цінителів мистецтва, але поки є новинкою в дизайні інтер'єрів!
     Модульні картини для інтер'єру приносять свободу і візуально розширюють невеликі простори, надаючи приміщенню нове звучання. В цей же час, у великих приміщеннях ці картини виглядають дуже стильно і лаконічно. Модульні картини отримали заслужену повагу дизайнерів по всьому світу.Для створення картин із модулей використовуються різні художні, декоративні техніки, а також фотографии.
     І так сьогодні ми починаємо роботу над модульною картиною в техніці холодний батик.
4.Практична робота учнів.
     1) Ескіз композиції, розподіл на модулі.
     Модулів може бути різна кількість. Картина може складатися з модулів однакових за розміром і конфігурацією або навпаки модулі можуть бути різні за розміром та конфігурацією. Велика увага приділяється розташуванню модулів.
     2) Перенесення ескізу на тканину та обведення малюнку резервом.
     * Інструктаж з техніки безпеки.
     Самостійна робота учнів (виконується індивідуально).
     Після роботи з резервом перевірити замкнутість ліній, а також на скільки добре резервуюча суміш просочила тканину. При необхідності обвести малюнок з зворотнього боку.
     Підведення підсумків уроку.
     Аналіз композиційного рішення малюнку.

Заняття №2
Тема: Модульна картина в техніці холодний батик (розпис фарбами).
Мета: продовжити  знайомити   учнів   з  мистецтвом   розпису   тканини.
   - навчити технічним прийомам  розпису в техніці батик, що дозволяє творчо вирішити проблеми єдності форми і змісту у тематичній композиції;
   - розвивати в учнів навички в узагальненій передачі кольорів та тонових   співвідношень у декоративній композиції;
   - поглиблювати навички учнів у декоративній трактовці природних форм;
   - виховувати в учнів художній смак та естетичний підхід до творчої праці,    охайність, терплячість, старанність.
Обладнання:
- для вчителя: наочність, малюнки;                                                              
- для учнів:   фарби (анілінові, акрилові ), пензлі, вата, поролон , сіль, декоративні контури.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Бесіда з учнями (повторення вивченого матеріалу).
     Які фарби використовуються в техніці батик?
     Давайте згадаємо основні принципи розпису тканини в техніці холодний батик.
3. Повідомлення теми заняття.

     Сьогодні на занятті ми почнемо роботу над кольоровим рішенням декоративної композиції. Давайте згадаємо які кольори ми називаємо ахроматичними, а які хроматичними.
     Ахроматичні (в буквальному перекладі з грецької - безбарвні) кольори це чорний, білий і вся шкала сірих між ними. Всі відтінки ахроматичної групи не мають тону і відрізняються один від одного тільки світлотою. Білий - найсвітліший колір, чорний - найтемніший. Світло-сірий, середньо-сірий, темно-сірий (та інші градації сірого) займають проміжні ступені светлоти між білим і чорним. Гамма чорно-білих тонів володіє багатими виразними можливостями завдяки контрасту між темним і світлим.
     Чорно-білі відтінки. Емоційна виразність ахроматичної  композиції залежить від шкали використаних тонів. Композиція, побудована в світло-сірих тонах, виглядатиме легкою, повітряною. Колорит композиції, вирішений в темно-сірих тонах, виглядає похмурим, суворим, навіть трагічним. Найбільш сильний, динамічний і жорсткий контраст - контраст чорного і білого. Ахроматичні кольори відносяться до нейтральної колірної гами. Ці кольори добре поєднуються з більшістю інших, а значить, вони можуть бути використані в роботі з мінімальним ризиком порушити колірний баланс композиції.
     Плюси ахроматичних кольорів. Використання тільки одних ахроматичних кольорів дає можливість створити надзвичайно оригінальну роботу. Ахроматичне поєднання - білий, сірий, чорний - завжди виглядає строго, лаконічно. Чорний з білим - це класика, яка не потребує доповнень. Якщо додати до цих кольорів один яскравий колір, часто це червоний, то виходить дуже стильна композиція.
     Хроматичні кольори - всі кольори, за винятком білого, чорного і всіх відтінків сірого. Поряд зі светлотою ці кольори характеризуються також колірним тоном і насиченістю. Тон - якість, що позначається назвою кольору. Сприйманий колірний тон залежить від спектрального складу діючого на око світла. У найкращих умовах спостереження людина може розрізняти більше 500 різних колірних тонів. Насиченість - це ступінь вираженості даного колірного тону. Ненасичені хроматичні кольори виглядають блідими (наприклад: рожевий, блакитний).
     Потужний вплив, який чинять на людину різні кольори, відомо з давніх часів. Первісні люди за допомогою того чи іншого кольору виганяли злих духів, залучали удачу і силу. Стародавні китайці використовували кольори як символи різних пір року. Батик на шовку - можливість управляти кольором як в готовому приміщенні, так і при роботі над новим інтер'єром.
Зелений колір батика символізує дерево і відповідає весні. Червоний символізує вогонь і відповідає літу. Жовтий і оранжевий символізують сонце, що дає тепло землі; ці кольори батика представляють кінець літа. Білий символізує метал і відповідає осені. Синій символізує воду і відповідає зимі.
     Кольори справляють на нас як позитивний, так і негативний вплив.
     Батик - один із способів подати за допомогою форми і кольору той чи інший настрій інтер'єру. Фейбер Биррен, кольоропсихолог, повідомляє, що нормальні люди схильні в різних кольорах знаходити сприятливі якості, тоді як, люди, які страждають неврозами, з більшою ймовірністю помічають несприятливі.
        І ми реагуємо на кольори незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Уявіть, яке вам буде спати в спальні, зафарбованою в червоний колір, або готувати на абсолютно чорної кухні. Колір батика в інтер'єрі може задавати емоційний тон інтер'єру. Деякі кольори нас збуджують, інші - дратують.
4.Практична робота учнів.
     1) Розпис фону.
     Колір для фону готуємо для всіх частин і розписуємо всі разом. Це потрібно, щоб колір був однаковим на усіх частинах композиції. Працювати можна за допомогою пензлів чи тампонів. Щоб вийшов плавний перехід між барвниками різного кольору, потрібно скористатися прийомом переходу з кольору в колір. Виберіть дві або три фарби різного кольору. Сусідами один з одним можуть різні кольори, але завжди потрібно пам'ятати наносити перший необхідно колір менш насичений, ніж інші кольори, наприклад, помаранчевий або жовтий менш насичений, ніж червоний, але якщо порівнювати червоний з синім кольором, то червоний буде менш насичений, ніж синій . Відповідно потрібно і складати розчини. Менш насичений колір потрібно розбавляти водою, більш глибокий колір цього не вимагає. Якщо для розпису потрібно три кольори: перший слабонасищенний колір розбавляйте водою, наступний за насиченістю розбавляємо теж водою, але вже в меншій кількості, третій залиште не розбавленого. Працюючи над фоном можна добавити роботі декоративних ефектів за допомогою солі або сечовини.
     2) Розпис деталей композиції.
       
     3) Закріплення батику праскою.
      Для розпису ми використовуємо акрилові фарби які запарюються праскою. Після розпису знімаємо роботу з рами, прасуємо, якщо потрібно розрізаємо на частини.
     4) Оформлення роботи. Оформлюються декоративні композиції по-різному. Все залежить від того яка задумка була у автора.
     Деякі  частини модульної композиції закріпляється на рамі.


     Ось які декоративні панно у нас вийшли.
       
Інші елементи закріплялися на бамбук.                        

 

Підведення підсумків заняття. Аналіз дитячих робіт.          
Рефлексія «Рефлексивний екран»
     Закінчити наступні речення:
* "На сьогоднішньому занятті я дізнався...";
* "Я похвалив би себе ...";
* "Особливо мені сподобалося ...";
* "Я мрію про …";
* "Сьогодні мені вдалося ...";
* "Було цікаво…";
* "Тепер я можу..." і т.п.

Комментариев нет:

Отправить комментарий