среда, 11 ноября 2015 г.

Декоративне панно в техніці двошаровий батик

Заняття №1          
Тема: Особливості розпису тканини холодним батиком.
           Декоративне панно.  Двошаровий батик. Ескіз.
Мета: продовжити  знайомити   учнів   з  мистецтвом   розпису   тканини.

Завдання:
  - продовжити знайомити учнів з особливостями розпису в техніці холодний  батик  і особливими ефектами, які можна отримати за допомогою різних додаткових матеріалів;
  - формувати  практичні навички роботи в техніці двошаровий батик; збагачувати візуальний досвід учнів через ознайомлення їх із творами декоративно – прикладного мистецтва;
  - виховувати увагу, акуратність, цілеспрямованість. Допомагати дітям у їх бажанні зробити свої роботи практично значущими.
Обладнання:
- для вчителя: наочність, малюнки;                                                              
- для учнів: папір,  простий  олівець,  рама,  тканина, скляні  трубочки.
Методи та прийоми: розповідь, бесіда з поясненням нового матеріалу, самостійна робота.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Повідомлення теми заняття.
      Сьогодні на занятті ми продовжимо знайомство з технікою холодний батик, а також з тими можливостями які дає ця техніка для створення оригінальної декоративної композиції.
     - З якими видами розпису тканини ми вже знайомі?
     - Які особливості характерні для розпису в техніці холодний батик?

     Подвійний батик дозволяє надати зображенню багатоплановість, об'ємність, картина виглядає більш реалістично. Суть цього виду розпису проста — зображення подається глядачеві в двох планах, в реальності — на двох шматках тканини. Для першого (верхнього) зазвичай береться тонка прозора тканина, типу вуалі або шифону, газу або органзи. А ось другий шар повинен бути трохи щільніше, щоб на цьому тлі добре «заграв» перший план. Потрібен атлас, бавовна або щільний шовк.
     Майже кожна робота починається з ескізу. Давайте згадаємо, що таке ескіз?
       - Що таке стилізація?
     Ескіз - попередній начерк, що фіксує задум художнього твору, споруди, механізму або окремої його частини. Ескіз - швидко виконаний вільний малюнок, не передбачуваний як готова робота. Може бути виконаний в різній техніці.
      Для даної роботи нам будуть необхідні два окремих ескізи для кожного шару. На нижньому шарі будуть великі елементи композиції, а також  другий план. На верхнім  шарі будуть тільки деякі невеличкі елементи, розташовані ближче до глядача, це буде перший план.
     Стилізація - це декоративне узагальнення і підкреслення особливостей форми предмета. Спрощеність, лаконізм - характерна риса стилізованого малюнка.
4. Практична робота учнів.
     1) Робота над ескізами.
     Для нашого панно виконується два ескізи, які об’єднанні одним композиційним рішенням. Так як в нашій роботі один малюнок накладається на другий, треба дуже ретельно продумати композицію: що буде на першому плані, а що на другому. Щоб все правильно розташувати ескізи ми будемо робити по різному: один – на папері, другий – на файлі. Ескіз на папері це другий план в роботі. Так як файл прозорий, наложивши його на малюнок другого плану легше буде намалювати перший.


Самостійна робота учнів (виконується індивідуально).
Підведення підсумків заняття.
     Аналіз композиційного рішення малюнку.
Заняття №2
Тема: Особливості розпису тканини холодним батиком .
          Декоративне панно. Двошаровий батик. Резервування контурів      окремих елементів.
Мета: продовжити  знайомити   учнів   з  мистецтвом   розпису   тканини.
Завдання:
     - продовжити знайомити учнів з особливостями розпису в техніці холодний  батик;
    - розвивати процес зорового сприймання, чіткості, уваги, уявлення, пам’яті, логічного мислення, відчуття композиції, координації рухів у процесі резервування контуром елементів малюнку;
  - виховувати в дітей повагу до своєї праці, виховувати охайність, терплячість, старанність.
Методи та прийоми: демонстрація наочності, розповідь, бесіда з поясненням нового матеріалу, самостійна робота.
Обладнання:
- для вчителя: наочність, малюнки;
- для учнів: рама,  тканина, кнопки, скляні  трубочки.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на занятті ми продовжимо роботу над декоративним панно в техніці двошаровий батик.
     - В чому особливість двошарового батика?
     - Чому ми робили ескізи по різному: один на папері, другий на файлі?
3. Повідомлення теми заняття.
     Наша задача сьогодні закріпити тканину на рамі та обвести малюнки резервом. Давайте згадаємо, як правильно натягнути тканину?
     Тканина на підрамник кріпиться за допомогою кнопок. Спочатку закріпляють кути тканини, а далі-від середини до країв. Щоб тканина добре була натягнута тканину треба намочити.
4. Практична робота учнів.
     1) Закріплення тканини на рамі.

     2) Резервування контуру малюнків.
     Наносимо резервуючий розчин за допомогою трубочки на малюнок, тобто просто обводимо його. Трубочку тримаємо під кутом 90 градусів. Стежимо за безперервністю ліній. Залишаємо сушитися.

* Інструктаж з техніки безпеки.
 Після того як розчин висохне перевіряємо, як контур просочив тканину.

     Закінчивши резервування малюнка обов’язково треба перевірити замкнутість ліній, а також,  як резерв просочив тканину.  Після перевірки роботу оставляємо до повного висихання. Далі можна ще раз перевірити надійність контурних ліній за допомогою пензля та чистої води.
Самостійна робота учнів (виконується індивідуально).
Підведення підсумків уроку. Рефлексія «Рефлексивний екран»
Закінчити наступні речення:
"Я похвалив би себе ...";
"Сьогодні мені вдалося ...";
"Було важко…";
"Я зумів ..."; і т.п.

Заняття №3
Тема: Особливості розпису тканини холодним батиком.
      Декоративне панно.  Двошаровий батик (розпис фарбами).
Мета: продовжити  знайомити   учнів   з  мистецтвом   розпису   тканини.
Завдання:
- продовжити знайомити учнів з особливостями розпису в техніці холодний  батик  і особливими ефектами, які можна отримати за допомогою різних додаткових матеріалів;
- розвивати графічні уміння, пов'язані з прийомами декоративного трактування колірного мотиву;
- сприяти творчому підходу до роботи, розвивати естетичне сприйняття, відчуття ритму, кольору;
- виховувати акуратність, працьовитість, посидючість, увагу.
Обладнання:
- для вчителя: наочність, малюнки;                                                              
- для учнів:   фарби (анілінові, акрилові ), пензлі, вата, поролон , сіль, декоративні контури.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань.
Кросворд на тему «Художній розпис по тканині»

По вертикалі:
     1. Розпис по тканині. (Батик)
     2. Острів, де батик завоював особливу популярність, розпис цього острова має свої традиційні візерунки і техніку нанесення малюнка. (Ява)
     3. Додатковий декоративний ефект. (Кракле)
По горизонталі:
     1. Тканина, використовувана в розпису по тканині. (Шовк)
     2. Техніка із застосуванням контурного складу, розроблена на початку XX сторіччя російськими художниками, які працювали в розпису по шовку. (Гутта)
     3. резервується речовина, яка використовується в техніці гарячого батику. (Віск)
3. Повідомлення теми заняття.
        Сьогодні на занятті ми почнемо роботу над кольоровим рішенням декоративної композиції. Так як наша робота складається з двох шарів, то кожна частина розписується окремо. Спочатку малюється нижній шар - основний. Для цього використовуються шовк або атлас - звичайні тканини для панно. На цьому шарі зображується основна композиція. При цьому використовуються яскраві кольори, що б вони не загубилися під шаром верхньої тканини. Саме на цій верхній тканини (тонкий шифон або органза - всі тонкі, прозорі тканини) малюється верхній шар. Кольори для верхнього шару дуже світлі і прозорі. Щоб виділити окремі елементи в композиції використовуються декоративні контури, які бувають різних кольорів.
4.Практична робота учнів.
     1) Кольорове рішення декоративної композиції.
     Якщо хочете отримати плавні переходи і переливи кольорів, потрібно змочити водою ту площу, де ви збираєтеся це зробити. На вологу тканину нанесіть спочатку світлий тон, а потім темний. Мокрим пензлем  фарба розтирається, створюючи плавний перехід кольорів.


     2) Робота декоративними контурами.
Физкультхвилинка повинна розділити практичну роботу на дві частини. Так як робота над розписом вимагає ретельності і посидючості. Для розвантаження хребта і очей виконуються розминка.
Самостійна робота учнів (виконується індивідуально).
Після завершення фарбування роботи повинні просохнути. Потім закріплюємо
Їх за допомогою гарячої праски.

5. Оформлення панно.
     З’єднання двох частин композиції в одне декоративне зображення. 6.Закріплення.
- До якого виду образотворчого мистецтва належать батик?
- Як перекладається слово батик?
- В яких країнах займаються даним видом декоративно-прикладного мистецтва?
- Види батику?
Підведення підсумків заняття. Аналіз дитячих робіт.


Комментариев нет:

Отправить комментарий