пятница, 27 ноября 2015 г.

«Свято кольорових олівців»

Мета:
- Розвивати творче мислення учнів, уяву; прищеплювати любов до прекрасного, до мистецтва;
- Прищеплювати навички спілкування учнів один з одним;
- Закріпити знання, вміння та навички отримані на уроках образотворчого мистецтва. Обладнання: папір формату А4,АЗ,А1, кольорові олівці, фломастери.
Хід заходу
«Здрастуйте дорогі учасники і гості! Сьогодні ми зібралися  для того щоб пограти, повеселитися і підняти свій настрій, а ще для того щоб подивитися, чому ми навчилися на наших заняттях. Не будемо відтягувати задоволення. Ми починаємо!"
     Сьогодні я розповім історію про появу одного простого предмета, а якого ви мені зараз назвете відгадавши загадку:
У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем зетесаний.(Олівець)
Правильно олівець.
     Чим же люди малювали раніше, коли у них не було простого олівця? Вони малювали деревним вугіллям. Брали обгорілий прутик з багаття і малювали.
     Минуло багато часу, вугіллячко замінили на свинцеву паличку, яку для зручності, вкладали в трубочку зі шкіри.
Так тривало дуже довго до XVI століття, поки не була знайдена нова основа олівця - грифель. Вперше мінерал - грифель виявили англійські пастухи, вони помітили, що коли вівці труться об камені то стають чорними. Переконавшись у тому, що цей мінерал не підходить для виготовлення куль і зброї, люди взялися виготовляти з нього тонкі загострені палички, правда, придатні тільки для малювання, а не для письма, так як дуже бруднили руки.Так як графіт дуже м'який в нього почали додавати глину. Від цього графітний  стрижень ставав твердіше і міцніше. Чим більше глини, тим твердіше олівець.
     Тому і бувають олівці різних видів: твердий, середній і м'який.
Але графіт сильно брудниться, тому у нього з'явилася «одяг». Вон став дерев'яний. Виявляється, не кожне дерево підійде для виготовлення корпусу олівця. Потрібно дерево, яке легко стругати і різати. Ідеальним виявився для цієї мети сибірський кедр.
     Виготовляли олівці тоді вручну. Розведену водою суміш графіту, глини, жиру, сажі і клею заливали в отвір у дерев'яній паличці і спеціальним чином випарювали. Один олівець виготовляли близько п'яти днів, і коштував він дуже дорого.
     Яких тільки олівців немає. Є олівці круглі, шестигранні, восьмигранні, плоскі, тригранні. Бувають олівці з пензликами, олівці-гумки і кольорові.
     Стародавні художники змішували сало тварин з сажею і отримували чорний стрижень, пташиний послід давав білий колір, окис заліза фарбував сало в червоний і помаранчевий колір, а гірська порода з марганцю - давала коричневий. Так формували зручні для малювання палички - стародавні олівці.
     Олівці вірно і надійно служать людям багато років. Їх беруть з собою аквалангісти. Космонавти теж користуються олівцем для записів. На Півночі, де завжди стоять сильні морози, паста в ручках може замерзнути, а олівець ні.
   Конкурс «Розминка»(1 частина)
Водить дружбу з олівцями,
зошитами,папірцями.
На малюнку щось не те?
Вмить вона його зітре!(Гумка)

Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і рішення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.(Ручка)

Порахує сантиметри,
А як треба- міліметри.
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить.(Лінійка)

Він такий, як олівець.
Розмалює папірець.
Як побачить він водицю —
Вийде сонце і травиця. (Пензлик)
     Конкурс «Домалюй малюнок»
     Завдання:
     На альбомному аркуші невідомий художник почав малювати малюнок але не встиг його закінчити. Вгадайте, що хотів намалювати художник та домалюйте малюнок.
     Конкурс «Розминка»(2 частина)
     Намалюй барвисті квіти
     І беріз зелені віти,
     Щоб був гарний твій пейзаж,
     Фарби ти візьми гуаш.
     Поєднаєм квіти, сонце,
     Небо ясне у віконці,
     Як докупи все зберемо,
     Як картину цю назвемо?(Композиція)
     Фрукти, овочі та ваза,
     Кожен з вас побачить зразу
     В чому річ і в чому суть,
     Як картину цю зовуть?(Натюрморт)
   
     Змалював Андрійко маму,
     А малюнок вставив в раму.
     Цей малюнок, не секрет,
     Називається… (Портрет)
     Бачим ліс, галяву ясну,
     День безхмарний та прекрасний,
     Захопило подих аж,
     Як побачили… (Пейзаж)
     Конкурс «Малюємо не дивлячись
     Завдання:
     Спробуйте намалювати із зав'язаними очима маркером на аркуші формату АЗ
- Кішку;
- Слона;
- Жирафа.

     Жартівлива вікторина:
     -Як звуть художників, які малюють без кистей і фарб?(Мороз, Осінь, Сонце.)
     -Який матеріал для малювання заливає обличчя від сорому?(Фарба)
     -Її художник «вганяє в краску». Назвіть її.(Кисть.)
     -Чим, на думку художників, маслом не зіпсуєш?(Картину.)
     -Напівфабрикат картини - це... Що?Ескіз.)
     -Тканина мовою живописця - це... Що? (Полотно)
   
     Конкурс «Малюємо разом».
     Учні розділяються на групи.
     Кожна група повинна намалювати картину на задану тему.

Показ результатів творчості учнів. Підведення підсумків конкурсів

1 комментарий: