вторник, 17 ноября 2015 г.

Квілінг

«Через красу – до людяності»
В. Сухомлинський
Тема: Прикладна діяльність. Створення сувеніра ( техніка   квіллінг).
Мета: Розвиток  художньо-естетичних здібностей учнів.

Завдання:
     - ознайомити учнів з виражальними можливостями паперопластики та        особливостями роботи в техніці квіллінг;
     - розвивати просторову уяву, навички та вміння роботи з папером,   окомір, фантазію;
     - виховувати в учнях якості акуратності і зібраності при виконанні прийомів праці, працьовитість, естетичний смак.
Тип урокзаняття: комбінований.
Види діяльності учнів: сприймальна, пізнавальна, художньо-практична.
Методи та прийоми: розповідь;  демонстрація  готових  робіт,  бесіда з поясненням нового матеріалу, показ трудових прийомів, самостійна робота.
Обладнання-
     для вчителя: демонстраційний матеріал (робіти в техніці  квіллінг);
     для учнів: інструкційні карти, паперові смуги, матеріали, інструменти з розщепленим кінцем, диск, клей, ножиці.
План – конспект заняття.
1.Організаційний момент.
2.  Пролог.  Актуалізація опорних знань.
Що таке декоративно-прикладне мистецтво?
Які види декоративно-прикладного мистецтва ви знаєте?
З якими видами ви не тільки знайомі, а й працювали на заняттях студії?
Які різновиди декоративно-прикладного мистецтва пов’язані з папіром?
3. Зав’язка.  Повідомлення теми заняття.
      Папір -  поширений матеріал для творчості учнів у школі. Він - надзвичайно виразний і піддатливий. З нього можна створити цілий світ.
     Скажіть, ви любите отримувати подарунки? А дарувати? А що приємніше на вашу думку, отримувати подарунки, чи дарувати?
     А зараз подивіться на роботи які прикрашають наш кабінет. З якого матеріалу створенні ці картини? Так це папір, тобто різнокольорові паперові стрічки.
Виставка робіт в техніці  квіллінг.



     Вам подобаються ці роботи. Я хочу щоб ви звернули увагу на епіграф до нашого уроку: « Через красу – до людяності». Як ви гадаєте людина, яка вміє створювати красу може бути злою, жорстокою?
     Роботи, які ви бачите - різні, але виконанні вони в одній техніці – це  техніка квіллінг.
     Тема нашого уроку сьогодні – сувенір в техніці квіллінг.  Метою є – знайомство з технікою квіллінг та виготовлення сувеніру в цій техніці.
  4. Розробка. Вивчення нового матеріалу.
     Квіллінг - мистецтво   виготовлення  плоских або  об'ємних композицій  із скручених в спіралі довгих і вузьких смуг  папіру.
Історія квіллінга
     Квіллінг - званий також  бумагокручення, паперова філігрань в перекладі з англійської «пташине перо».
     Мистецтво бумагокручення виникло в Європі в кінці 14 - початку 15 століття. Черниці створювали вичурні медальйони, закручуючи на кінчику пташиного пера папір з позолоченими краями. При близькому розгляді ці мініатюрні паперові шедеври створювали повну ілюзію того, що вони виготовлені з тонких золотих смужок. На жаль, папір - недовговічний матеріал і мало що збереглося від середньовічних шедеврів. Однак ця стародавня техніка збереглася і до наших днів і дуже популярна в багатьох країнах світу У Південній Кореї існує ціла Асоціація любителів паперової пластики, що об'єднує послідовників різних напрямів паперової творчості. У 15 столітті це вважалося мистецтвом. У 19 – дамською розвагою. Велику частину 20 століття воно було забуте. І лише в кінці минулого століття квіллінг знову став перетворюватися на мистецтво.
Матеріали та інструменти для квіллінга
     Матеріалом для квіллінга є кольорові паперові смуги. Відповідно до задуму майстра шириною від 1,5 мм до 9 мм. Смуги можна нарізати самостійно. Папір для квіллінга повинен бути кольоровий. Для приклеювання деталей на основу використовується клей ПВА.
        Інструмент для квіллінга представляє собою пластмасовий або металевий дріт з розщепленим кінцем, він продається в спеціалізованих магазинах. Ми в своїй роботі будемо використовувати пластмасову паличку (зроблену власноруч), на кінці якої є розчіп.
     Інструктаж з техніки безпеки.
     Правила роботи з ножицями:

Зберігайте ножиці у певному місці.
Кладіть їх зімкнутими гострими кінцями від себе.
Передавайте ножиці один одному кільцями вперед.
Тренувальні вправи  
      У квіллінгі існує досить велика кількість базових елементів, причому на виготовлення кожного елемента потрібні лічені секунди.
Базові форми
     Незважаючи на те, що у квіллінгі використовується досить обмежений набір базових форм, їх назви часто можуть сильно відрізнятися в залежності від географії чи школи квіллінга. Початкові заготовки по виду ділять на щільні і вільні спіралі (кільця, рулони), відкриті і закриті спіралі, а також звичайні спіралі і спіралі зі зрушеним центром (ексцентричні).

Скрутіть стрічку і приклейте кінчик.
Скрутіть стрічку, зніміть спіраль з голки і, перш ніж приклеїти, дайте їй розпуститься.
Зробіть вільну спіраль і стисніть її з одного боку, щоб вона набула форми краплі.
Зробіть краплю і загніть її куточок.
Зробіть вільну спіраль і стисніть протилежні сторони, надавши   їй форму очі.
Зробіть вільну спіраль, стисніть її у вигляді ока і загніть куточки   в    різні боки.
Зробіть вільну спіраль, стисніть її в трьох місцях, щоб вийшов  трикутник.
Зробіть вільну спіраль, стисніть її у вигляді трикутника. Два кута притисніть один до одного - вийде стрілка.
Зробіть вільну спіраль, стисніть два кути так, щоб одна сторона заготівлі була рівною, а інша - закругленою.
Зробіть вільну спіраль, стисніть два кути і загніть заготовку у вигляді півміся.
Закрутіть тугу спіраль у вигляді конуса, приклейте кінчик стрічки, потім зніміть заготівлю з голки.
Зробіть вільну спіраль, стисніть трикутник. Загніть два кути в напрямку третього і сильно притисніть.
Зробіть вільну спіраль, затисніть 5 куточків з рівними інтервалами, щоб вийшла зірка.
     Розташуйте кінець паперової смуги між розщепленими кінцями інструменту. Починайте скручувати смугу паперу, пропускаючи її між великим і вказівним пальцями, зберігаючи однаковий натяг. Продовжуйте накручувати папір до кінця. Потім поверніть інструмент і зніміть завиток.
     Завиток трохи розкрутиться. Тепер приклейте кінчик смуги до завитка. Клею потрібно зовсім трохи. Ось вона, наша вихідна форма – коло.
     А вже далі можна починати експериментувати. Защипніть з одного боку - отримаємо краплю, защипніть і з іншого боку - отримаємо форму ока.       Для чого ж можна використовувати отримані крапельки і листочки? Ними можна прикрасити альбом, рамку для фото, листівку, зробити ялинкову іграшку, підставку під гаряче, декоративний посуд, картину.
     Серцевина квітки може бути махровою. Для створення такої серцевини використовується смуга паперу, дрібно надрізана з одного боку. Далі використовуємо все ту ж техніку кручення, як і для пелюсток. Можна використовувати і кілька кольорів паперу. Тоді смуга склеюється зі смужок двох кольорів.
5. Кульмінація. Практична робота.
     Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти декоративну роботу на дискі.
Самостійна робота учнів ( виконується індивідуально).
     * композиційне рішення роботи;
     * кольорове рішення сувеніру.
     Самостійну роботу учнів супроводжує музика ( П. Чайковський « Вальс квітів»).
Фінал. Підведення підсумків заняття.
     Аналіз дитячих робіт.
     Виставка робіт учнів.
Післядія.
Домашнє  завдання : подарувати сувенір близькій людині.

Комментариев нет:

Отправить комментарий